
Kontakt & kundservice
Har du frågor om våra tjänster, produkter eller ett ärende du behöver hjälp med? Kontakta oss via chatt, telefon eller mail.
Har du frågor om våra tjänster, produkter eller ett ärende du behöver hjälp med? Kontakta oss via chatt, telefon eller mail.
Du kan chatta med oss helgfria vardagar mellan kl. 09–18. Självklart kan du även använda chatten dygnet runt för att själv söka fram svar på de flesta frågorna, både i mobilen, weben och i vår app
Telefon: 0771-450 450
För att vi ska kunna lämna besked om uppgifter på ditt recept, högkostnadsskydd eller fakturor behöver du identifiera dig med mobilt Bank-ID.
E-post: kundservice@apoteket.se
Tänk på att aldrig skicka känsliga personuppgifter till vår mejladress då vi inte besvarar sådana frågor via mejl utan alltid besvarar de frågorna via vår chatt eller telefon efter identifiering.
Läs mer om Information kring utskick från Apoteket
I vårt kundforum har vi svarat på massor av våra kunders frågor. Sök svaret på din fråga, eller ställ din egen.
Här hittar du kontaktuppgifter, fakturaadress och e-postadress till Apotekets huvudkontor.
Telefon: 010-447 50 00
Växeln är bemannad vardagar kl. 09.00–16.30
Postadress: Apoteket AB (publ), Box 3001, 169 03 Solna.
Besöksadress: Dalvägen 12, Arenastaden, Solna.
Fakturaadress:
Apoteket AB
FE 7352 Scancloud
831 90 ÖSTERSUND
Organisationsnummer: 556138-6532
VAT nummer: SE556138653201
E-post: Du når medarbetare på Apotekets huvudkontor med e-postadressen förnamn.efternamn@apoteket.se
Du hittar kontaktuppgifter på Vårdgivare & företag
Här hittar du blanketter för bl.a. fullmakter, autogiroansökan och beställning av livsmedel samt näringslösningar.
Här hittar du säkerhetsdatablad till kemiska produkter som vi säljer inom Apoteket.
Användarvillkor för Mina recept
Information om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Du kan välja bland flera olika leveransalternativ när du handlar på apoteket.se och i vår app. Med expressleverans får du exempelvis hem varorna nästan direkt, och hela vägen fram till dörren.